Peringatang buat semue pelancung PAS di Kuale Terengganu | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Rabu, Januari 14, 2009

Peringatang buat semue pelancung PAS di Kuale Terengganu

السلام عليكم ورحمة الله
Alhamdulilah, aku doh sampa kat Kuala Tganu. Kena station kat DUN Batu Buruk. Perok kene jage kat sini dengang DUN Besut. Penilaiang awa ak,u UPU yg aku duduk ning kira bulih kate ok. Bende tempat menang.

Jentera tempatang pun jenih boleh haghak. Ketua muslimat sining pun cergah. Bantuang hok dari luar puog ok walaupung sepatutnye boleh jadi lebih baik. Selaing tu kat sining aku jumpe sorang blogger yang biasa mari blog aku ni tapi iye dok tahu lagi aku sape aku rase.

Cumenye satu je yang aku cukup-cukup tak puah hati. Aku dok marah dengang orang Umnoi, nak marah pung dok jadi ape, doh deme tu meme jenh spesih orang Umno, memang jenih payoh nok diajar. Aku pung dok marah mane kat orang-orang Keadilan walaupun patutnye ade jentere keadilan yang kene jage same sining, tapi sampai lening baru sekali je deme maghi. Nok buat macam mane doh memang deme pun orang tak rama mane, pulok tu bukang orang Anwar yang jadi calong.

Yang aku sangat-sangat marohkat puok-puok PAS ni. Bkang yag mari sinng buat keje tapi yang jenih spess pelancong. Kalau takdok pitih jangang dok payoh melancong la. Ni dok, mari sining, singgah markah, pah tu perabih segale makanan yang ade. Bukang nak bekire tapi demepatut sedo, makanang tu untuk petugah, untuk orang-orang yang mari sinng nak buat keje. Meme makanang bisenye banyok, tapi takuk petugah tokdang makang lagi doh habih. Yang lagi buat aku panah, habh deme angkuk segale benda yang kita buat maha-maha untuk jadi bahan kempen.

Memang lee kalenda tu molek dang takdok juai kat keda, tapi ingat le sikik, bende-bende tu untuk pengundi. Kte buat tu kta doh siap kire dengan jumlah pengundi. Kalau semue nak bawok balik selor pun tak cukuk calenda. Lag satu kalu nok buak kenang-kenangang gi cari kat keda tu. banyok serviniar ade juaa, gi beli dinung, kalu takdok pitih tengok kat situ puah-puah, tak pahoh bel pung takpe.

Aku herang dengang puak-puak PAS ni, kate kuat tarbiah, usroh sokmo tapi bende mudoh macang n png tok bulih pahang. Takkang tak sedo bende-bende tu bukang hok deme. Takkang dok tahu hukung ambik bende bukang hok kite. Kalau ikuk hati aku memang aku nok maki jee. Kalau deme tu dari Parik Bunta memang doh soh-soh kene maki dengang aku. Tentu doh aku halau. Aku ingak lagi, mase Pilihangraye keck Pendang dulu, menang aku maki depang-depang tu jugok.

Jadinye tolong laaa.. kalau dok mampu nok tulong buat keje-keje kat sin, tolong le jangang menyusohkang puok-puok yang mari sinng nak buak keje, nok pastikang Islang menang. Sekurang-kurangnye jangang le tamboh lagi serabuk kat palle kawang. Doh perabih bende sepasa, bulih pulok duduk kat kerusi depang tu pah tu bagi ceramoh.

Kalu nok ceramoh gi cari puok-puok Umno, tak dapat pengundi pong takpe, gi le ceramoh dengang jentere Umno tu, gi cari laa wanita Umnoi, nok lagi sedak gi cari puteri Umno, kalu bulih sampai bulih buak binilagi molek, bulih kurang satu undi Umno. Tak payoh le ceramoh kat markah ni, doh tentu doh yang ade kak sini ni semuenye orang yang meme sokong Pakatang Rakyat.

Kawang mintok tulong sangak-sangak ni. Bulih dok? Tapi aku rase memang dok bulih, memang puok-puok hok jenih tak reti bhase ni dekak-dekat macang Umno jugok, memang payoh nok diaja. Aku harak-harak sangat le aku dapat tahang maroh aku ni sampa hadh pilihangraye. Mintok-mintok jangang sampa aku maki bedepang. Jadi buruk mane aku yang dah memang dok berape elok doh ni.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...