Kahwin? Aku fobia ka? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, Disember 12, 2005

Kahwin? Aku fobia ka?

    Gambar Hiasah. Seronok selepas kawin reramai anjuran baitul mal
Kelmarin kawan aku kenduri. Kenduri kawin. Buat sekian kalinya aku tak pi lagi. Yang selalunya aku tak pi kalau menber2 sekolah, member belajar dulu. Aku agak fobia nak jumpa member2 lama. Mungkin sebab aku tak rasa aku cukup success untuk sama tinggi dengan depa.

Tapi semalam, kenduri member sejamaah pun aku boleh tak pi, yang tak sepatutnya aku boleh cuai. Walau pun ada alasan tapi aku sendiri rasa alasan itu adalah yang paling lemah, jangan kira soal keuzuran langsung tak masuk, sipi pun takdak.

Cumanya moga-moga member tu akan berbahagia, kekal hingga keakhir hayat. Yang aku respek kat member ni, dia nikah awai, "tak yakin dengan bakal abang ipar jadi wali". Peh!!! aku tak pernah terfikir benda macam ni ujud, tapi rupa-rupanya memang ujud. Tak kira laa berapa kali akad nikah pun, janji ada akad nikah, yang tak jadinya, kawin dulu. "testing" macam ada sorang member aku dulu-dulu kata. Mampoh!!!

Dah tak berapa orang member aku yang "still bachelor". Member sekampong nasib baik ada yang masih mendahului aku. Walaupun tak boleh dijadikan perisai pertahanan tapi boleh laa setakat berganding bila kena kutuk2.

Lantak laaa. aku peduli apa, aku punya suka laaa.... (apa yg aku suka????)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...