Ni la bahananya bila Ulama' jahil bab ilmu persepsi | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Selasa, Jun 09, 2015

Ni la bahananya bila Ulama' jahil bab ilmu persepsi

Paling kurang pun, takkan depa tak terfikir yang depa sendiri pun kena putuskan hubungan dengan DAP termasuklah tak boleh bermesyuarat dan berurusan dengan ahli DAP. Pegang jawatan kejadah apa kalau nak berurusan pun tak boleh.

TheMalaysianInsider melaporkan:
Pengerusi DAP Selangor Tony Pua hari ini berkata, mustahil untuk meneruskan kerja seperti biasa di negeri yang dipimpin Pakatan Rakyat (PR) susulan usul muktamar PAS untuk memutuskan hubungan dengan DAP.

Beliau berkata, "sukar dibayangkan" bagaimana seseorang boleh percaya PR dapat diteruskan selepas usul itu diterima tanpa perbahasan oleh muktamar PAS, walaupun parti Islam itu berkeras mengatakan keputusan itu belum muktamad. - TMI.
Juga dilaporkan:
"PR di Selangor kini berada dalam keadaan yang tidak pernah dialaminya. Satu-satunya perkara yang pasti dalam situasi ini ialah, keadaan tidak boleh, atau tidak akan sama lagi, selepas ini.

"Sukar dibayangkan sesiapa boleh berfikir atau percaya PR boleh terus wujud dalam keadaan semasa ini dengan adanya usul yang begitu jelas," kata Pua dalam satu kenyataan hari ini.

Pua berkata, hubungan rapuh antara pemimpin PR Selangor diburukkan lagi dengan ancaman Ahli Jawatankuasa Dewan Ulama PAS Pusat Nasrudin Hassan pada Jumaat, mengatakan ulama akan menggunakan "lutut" dan "siku" mereka mengajar DAP.

Pua juga mempersoalkan bagaimana kerajaan negeri boleh berfungsi sekiranya ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri (exco) PAS enggan bekerjasama dengan exco DAP.

"Boleh bayang tak bagaimana mesyuarat exco negeri akan menjadi di luar realiti, dengan exco PAS mengabaikan exco DAP atau berpura-pura mereka tidak wujud?

"Masalahnya tidak hanya akan timbul dalam dalam exco, tetapi di semua peringkat kerajaan Selangor.

"Adakah ahli majlis tempatan PAS, contohnya tidak akan mengendahkan semua komen, cadangan dan saranan ahli majlis tempatan DAP ketika menjalankan tugas mereka di peringkat kerajaan tempatan?,” katanya. - Ibid.
Aku sangat-sangat yakin, takdak sorang pun perwakilan Dewan Ulama terfikir bab PERSEPSI macam yang Tony Pua tu cakap.

Bagi yang tak terlibat secara langsung aku tak berapa nak heran, tapi aku yakin ramai jugak perwakilan Dewan Ulama' yang ada jawatan lantikan politik di Penang dan Selangor, takkan depa-depa tu pun tak terfikir.

Paling kurang pun, takkan depa tak terfikir yang depa sendiri pun kena putuskan hubungan dengan DAP termasuklah tak boleh bermesyuarat dan berurusan dengan ahli DAP. Pegang jawatan kejadah apa kalau nak berurusan pun tak boleh.

Lagi satu, aku tak dapat bayangkan kalau aku la jadi depa, berkeras tak mau jawatan tentu punya kena ejek tahap gaban punya, mana nak letak muka oooiii...
Hahaha...

Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...