TG Hj Hadi dah sambut, Rais Yatim bakal bersilat lagi? | Cenangau Daunkari

Iklan Top

Isnin, Disember 31, 2012

TG Hj Hadi dah sambut, Rais Yatim bakal bersilat lagi?

Kesimpulannya, aku menjangkakan akan ada 'skrip' lain dari Rais Yatim selepas ni untuk 'menggagalkan' forum hasil idea tu sama macam dia 'menggagalkan' idea dia sendiri untuk logo merdeka tahun ni.

Macam yang aku tulis dalam posting petang tadi "Berani ka Hj Hadi berdepan semua tokoh agama dan mufti-mufti?" aku ada sarankan:
Apa pun, sebelum setuju untuk hadir program forum yang Rais Yatim tengah rancang tu, TG Hj Hadi patut sangat-sangat bagi satu syarat kecil, membenarkan pihak lain untuk buat rakaman sama termasuk dari pihak PAS sendiri.

Kalau syarat kecil dan mudah macam tu pun Rais Yatim tak sanggup nak terima, maka terbuktilah sapa sebenarnya yang "bersedia untuk menerima pendapat orang lain." - Ibid.  
Dan nampaknya TG Hj Hadi sependapat dengan aku kenakan syarat kecil supaya benarkan pihak PAS pun buat rakaman.

Sumber: Facebook
Nampak gayanya terpaksa pulak Rais Yatim 'bersilat' lagi esok.  Pasainya aku yakin Rais takkan beraninya terima syarat walaupun sekecil tu.

Kalau dah pihak PAS pun buat rakaman, takdak peluang la untuk RTM edit forum tu sesuka hati. Kalau edit sesuka hati sebelum siarkan dii TV sampai tahap ubah makna dan suasana sebenar forum tu, tentu dengan mudah pihak PAS terangkan keadaan sebenar.

Kalau jadi forum tu, aku yakin akan ada tokoh agama atau mufti negeri yang terpaksa 'dimalukan', yang terpaksa cakap merapu untuk mempertahankan 'kesesatan' Amanat Haji Hadi tu.

Takdak masalah sangat kut untuk pihak PAS cetak bagi banyak dan sebarkan rakaman penuh forum tu kepada orang ramai. Tentu punya rakaman tu akan jadi panas macam goreng pisang.

Dan tentu bukti rakaman tu laku untuk jadi bukti kalau perlu naik mahkamah dalam proses saman malu..

Kesimpulannya, aku menjangkakan akan ada 'skrip' lain dari Rais Yatim selepas ni untuk 'menggagalkan' forum hasil idea tu sama macam dia 'menggagalkan' idea dia sendiri untuk logo merdeka tahun ni.


Nota kaki makan cekam:  Tanpa memang prejudis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...